Morten Ek er ny kommunikasjonssjef i Stavanger Symfoniorkester fra 1. mars 2016. Ek kommer fra stillingen som kreativ leder i Oktan reklamebyrå i Stavanger og har lang erfaring fra ulike reklamebyråer i Oslo og Bergen. Ek har også bakgrunn fra Statoils kommunikasjonsavdeling.

– Jeg gleder meg til å jobbe med kommunikasjon av kultur som er meningsfylt og som berører folk på en så positiv måte. SSO har gjort mye bra de siste årene, men det er fortsatt mange områder som er uutforsket, så det blir spennende og kjekt å jobbe med nybrottsarbeid, sier Morten Ek. Han mener SSO har to hovedutfordringer framover.

– Sponsorvirksomheten og publikumsoppslutningen. Pengene sitter ikke så løst i næringslivet, men samtidig så er de villige til å bruke å penger på det som har en verdi, så vår jobb er å vise at SSO har en verdi. Det blir dessuten enda viktigere nå å fortelle folk at de må slappe litt av. De trenger å ta seg en spa-behandling med symfonien i konserthuset, sier Morten Ek.

SSOs påtroppende kommunikasjonssjef er 42 år, kommer opprinnelig fra Haugesund, men bor i Sandnes.

– Med Morten Ek har vi sikret oss en veldig bra person som kan videreføre det sterke og positive profileringsarbeidet som SSO allerede har gjort, sier Morten Warland, SSOs administrerende direktør.